Ida

Lyko Creator
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Inte riktigt min favorit

    Jag har fått testa denna produkt från Erborian tack vare #lykoinflutester ✨ Jag har även testat de andra produkterna i samma serie, så jag var väldigt nyfiken på detta serum. Jag har torr hud och brukar älska produkter som ger mycket fukt och lyster, så ett serum med fokus på återfuktning lät som något helt i min smak! Det första jag la märke till var den lätta gelkonsistensen. Serumet känns väldigt fräscht på huden och absorberas snabbt utan att lämna någon fet känsla efter sig. Trots den lätta formulan upplever jag att huden känns återfuktad direkt efter applicering och får ett fint, naturligt glow. Huden ser piggare ut och känns mjukare, särskilt när serumet används tillsammans med en återfuktande kräm ovanpå. Jag tycker också att produkten är dryg. Ett pump räcker långt och flaskan känns både snygg och praktisk. Däremot tycker jag att priset är ganska högt för mängden produkt man får, vilket drar ner betyget något. Fördelar: + Ger fint och naturligt glow ✨ + Lätt och behaglig konsistens + Absorberas snabbt + Dryg produkt Nackdelar: - Hög prislapp - Behöver kompletteras med ansiktskräm för bästa -:resultat - Effekten känns mindre återfuktande och mer lyster givande Sammanfattningsvis är detta ett bra serum som passar bra för någon som vill ha extra fukt och lyster. Jag märker absolut skillnad på hur huden känns efter applicering och den fungerar särskilt bra tillsammans med en fuktkräm. Det är kanske inte den mest livsförändrande hudvårdsprodukten jag testat, men det är ett serum som gör sitt jobb och lämnar huden mjukare och lite mer återfuktad💙 #lykoinflutester #erborian
    1 produkt i inlägget Inte riktigt min favorit
    166 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Väldigt bra mattande effekt

    Jag har fått testa denna produkt från Erborian tack vare #lykoinflutester ✨ Jag var väldigt nyfiken på denna eftersom jag tidigare testat Glow Moisturizer från samma serie. Jag har dock ganska torr hud och brukar nästan alltid dras till produkter som ger mycket lyster, så en matt dagkräm är egentligen lite utanför min komfortzon. Det första jag reagerade på var konsistensen. Krämen är lätt, nästan geléaktig, och känns väldigt behaglig på huden. Den absorberas snabbt och lämnar ingen fet eller tung känsla efter sig. Det som imponerade mest på mig var faktiskt den matta effekten. Jag har testat många produkter som påstår sig matta ner huden utan att lyckas särskilt bra, men här märkte jag faktiskt skillnad direkt. Huden såg jämnare ut och höll sig betydligt mindre glansig under dagen. Däremot känner jag att produkten inte riktigt är anpassad för min hudtyp. Eftersom jag har torr hud upplevde jag att återfuktningen inte räckte hela vägen fram. Huden kändes inte obehaglig, men jag saknade den där återfuktade och plumpade känslan som jag personligen gillar. Fördelar: + Väldigt bra matt effekt + Lätt och behaglig konsistens + Sjunker snabbt in i huden + Jämnar ut hudens utseende fint Nackdelar: - Inte tillräckligt återfuktande för min torra hud - Saknar den glowiga finish jag personligen föredrar - Passar troligtvis bättre för normal till fet hud? Sammanfattningsvis tycker jag att detta är en bra produkt som gör det den lovar. Om du har fet eller kombinerad hud och vill minska glans under dagen tror jag absolut att denna kan vara värd att testa. För mig som älskar glow och har torr hud blir det dock Glow Moisturizer som vinner av de två. Jag kommer använda upp produkten, men det är nog inte en kräm jag själv skulle köpa igen då jag föredrar ett mer lystergivande resultat. 💙 #lykoinflutester #erborian
    1 produkt i inlägget Väldigt bra mattande effekt
    44 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 1 vecka
    Betyg: 4 av 5
    Verifierad testare

    Glow men inte mycket mer

    Jag har fått testa denna produkt från Erborian tack vare #lykoinflutester ✨ Jag var väldigt nyfiken på denna då jag hört mycket om Erborians produkter och framförallt deras fokus på glow och "glass skin". Jag har torr hy och älskar produkter som ger lyster, så förväntningarna var ganska höga! Det första jag reagerade på var den lätta konsistensen. Krämen känns tunn och smidig att applicera, samtidigt som den sjunker in snabbt i huden. Det jag gillar allra mest med produkten är verkligen glowet! ✨ Huden ser direkt fräschare, jämnare och mer levande ut efter applicering. Det är en produkt som gör att man ser lite piggare ut även på dagar då man egentligen inte känner sig så pigg.. Däremot upplevde jag inte att den var tillräckligt återfuktande för min torra hud. Glowet finns absolut där, men efter några timmar kunde jag fortfarande känna mig lite torr, särskilt på de torrare partierna i ansiktet. För dig med normal eller kombinerad hud tror jag däremot att den kan passa riktigt bra. Fördelar: + Ger ett väldigt fint och naturligt glow ✨ +Lätt och behaglig konsistens +Sjunker in snabbt i huden +Fungerar bra under smink Nackdelar: - Inte tillräckligt återfuktande för min torra hy - Relativt hög prislapp -Ger mer glow än faktisk fukt enligt min upplevelse Sammanfattningsvis tycker jag att detta är en trevlig produkt som verkligen levererar när det kommer till lyster och "glass skin"-känsla. Om du främst är ute efter glow tror jag att du kommer uppskatta den, men har du väldigt torr hud kan du behöva komplettera med en mer återfuktande kräm. Jag kommer använda upp den, men är osäker på om jag skulle köpa den igen (som hudkräm) till just min hudtyp💖 #lykoinflutester #erborian
    1 produkt i inlägget Glow men inte mycket mer
    47 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 2 månader
    Betyg: 2 av 5
    Verifierad testare

    Dålig hållbarhet

    Jag har fått testa denna produkt från Fenty Beauty tack vare #lykoinflutester. Jag var väldigt taggad på att få hem denna produkt då jag hört sååå mycket bra om Fenty, dock kan det vara kosmetikan och kanske inte pargymfelen jag hört mycket om. Det första som slog mig var att det ser ut att vara en sååå billig förpackning, hade inte blivit förvånad om någon sa den var från typ Gekås. Men ska inte vara negativ, innehållet är det viktigaste! Innehållet då. En väldigt blommig doft, precis som noterna förklarar i beskrivningen. Den är söt och gullig, inte alls tung! Jag älskar personligen doften. Men sedan höll doften ungefär 20min efter några sprut. Sen ska en body mist kanske inte ha världens längsta hållbarhet, men att det försvinner helt känns konstigt? Fördelar: + Väldigt god doft! + Älskar sprayen, verkligen mist känsla Nackdelar: - rätt svag doft - försvinner snabbt - billig förpackning Sammanfattningsvis kommer jag inte köpa denna igen. Hade den kostat 50kr, absolut! Men då den inte håller mer än 10min och man inte vill återapplicera hela tiden så måste jag tyvärr säga nej för priset. Känns som den kommer ta slut extremt fort. #lykoinflutester #fentybeauty
    1 produkt i inlägget Dålig hållbarhet
    502 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 5 av 5

    10/10

    EDIT:Köpte även Burnt Sienna nu för jag är KÄR i dessa . Var inte rädd för hur mörka förpackningarna är, det är en jättefin naturlig färg på denna! Recension bilden visar Burnt Sienna direkt vid applicering, efter 6h och sen efter 12h ;) Sjuuuukaste lipstainet jag använt i mitt liv! Jag är beroende av lipstains då jag hatar att återapplicera mina läpp-produkter under dagen, så känns som jag testat allt. Detta är första produkten jag testat som faktiskt håller HELA (!!!) dagen! Förutom detta så blir läpparna inte torra för fem öre som jag upplever andra lipstains. Detta är magi på flaska och kommer köpa om varenda färg om och om igen. Jag använde färgen petal pinch som jag upplever som en rätt naturlig, rosa, neutral färg. Fördelar: + Hållbarheten, pigment hela dagen + Läpparna är återfuktade i början, sedan återgår de till vanligt stadie (absolut ej torra!) Nackdelar: - Just nu bara att det finns 3 färger, hade gärna sett fler som inte är endast "mörkröda" Sammanfattningsvis, priset är helt klart värt och jag tycker alla bör köpa detta gloss stain 💓
    1 produkt i inlägget 10/10
    2369 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 5 av 5

    Det enda du behöver!

    Jag tappade HAKAN när jag såg att denna produkt ÄNTLIGEN kommit till Sverige. Jag har tidigare köpt 4 förpackningar från korea och har på riktigt funderat på att åka tillbaka till Korea endast för att köpa denna "inpackning". Fick jag rekommendera en produkt för resten av mitt liv hade det varit denna. Jag har ALDRIG varit med om något som är så bra som denna. Gör nästan ont i mig att skriva en bra review om den ifall den skulle bli slutsåld, men då får jag bara bege mig till Korea igen! Fördelar: - lämnar håret helt SJUKT mjukt och lent - ger sån glans och lyster till håret - behöver bara vara i håret 1-3 minuter för maximal effekt!!! - extremt snål! Använder max en dutt stor som en hasselnöt och det är nästan för mycket - allting, mirakel på flaska. Sjukaste någonsin Finns verkligen inget negativt med denna. Löp och KÖP!
    1 produkt i inlägget Det enda du behöver!
    209 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    Lång väntetid men..

    Jag har fått testa Everlasting Colour Rinse och Wash, och Hydrate me Masque från Kevin Murphy tack vare #lykoinflutester. Jag som älskar hårmasker var så taggad att få testa denna! Det är något mitt hår verkligen behöver som har blivit blekt i flera år. Jag blev först besviken när jag såg att hårmaskrn skulle vara i 5-10min!!! Jag brukar knappt ha tålamod att stå och vänta i 3min, så detta var ett tålamodstest för mig. Men när jag hade sköljt ut produkten och gått ur duschen märkte jag skillnad direkt. Håret var lätt att borsta genom och såg mycket glansigare ut. Mina slitna toppar såg lite mindre slitna ut! Doften på denna är rätt stark, med doft av ros skulle jag vilja säga. En annan sak som överraskade mig var att man ska ta denna i hårbotten också, jag blev lite rädd då mitt hår är fett i hårbotten. Men den tyngde inte ner håret och håret blev inte mer fett. Jag älskade att ha den i hårbotten också, det kändes liksom fräscht! Om mig: • Torrt hår i längderna • Tunt hår • volymlöst Fördelar: + Mjukgör håret + Ger glans + Fin/praktisk förpackning Nackdelar: - Väntetiden 5-10min ... Sammanfattningsvis kommer jag nog köpa denna igen! Den är rätt pricey, men köper man den med rabatt går det ju absolut bra. Den gör verkligen gott för håret och väger inte alls ner håret. #LYKOINFLUTESTER #kevinmurphy
    1 produkt i inlägget Lång väntetid men..
    106 visningar
    • Kommentaren lades 3 månader
      Tack för bra recension och tips, den verkar vara kanon.❣️
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 1 av 5
    Verifierad testare

    Ingen match för mig

    Jag har fått testa Everlasting Colour Rinse och Wash, och Hydrate me Masque från Kevin Murphy tack vare #lykoinflutester. Med hårprodukter är det viktigt att tänka på att olika produkter passar olika personer olika bra! För mig funkade detta schampo inte alls. Jag brukar älska Kevin Murphy och var taggad på att testa detta, men nej. När jag endast använder schampot så blev mitt hår ett fågelbo direkt efter dusch och fett på mindre än ett dygn. När jag parade ihop masken och balsamet däremot blev det lite bättre, håret blev rätt lent, men att håret behövdes tvättas dagen efter redan bestod. Håret har även en doft som är VÄDLIGT stark, smaksak om man gillar den lukten, men hela lägenheten luktade schampot efter jag duschade. Om mig: • Torrt hår på längderna men fett i botten • Tunt hår • volymlöst Fördelar: + Färgen håller i håret vad jag märkt Nackdelar: - Håret blir jättefort fettigt - Luktar en väldigt stark lukt, nästan orientalisk om jag skulle beskriva den (försvinner dock ur håret efter typ 10min) - Mitt hår känns som ett fågelbo efteråt Sammanfattningsvis hade jag inte köpt detta igen. Men återigen är det så olika beroende på vad för hårtyp man har. Denna var helt enkelt inte en match för mig. #lykoinflutester #kevinmurphy
    1 produkt i inlägget Ingen match för mig
    63 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 3 månader
    Betyg: 3 av 5
    Verifierad testare

    Kluven!

    Jag har fått testa Everlasting Colour Rinse och Wash, och Hydrate me Masque från Kevin Murphy tack vare #lykoinflutester. Till balsamet då.. Jag är lite kluven vad det gäller denna produkt. Jag tycker den är bra på så sätt att när jag går ut ur duschen känns det som mitt hår är lite lättare att jobba genom med borsten. Men samtidigt vet jag inte om det beror på balsamet. Dirket jag sköljer ur balsamet (låtit verka ca 2min) är mitt hår inte alls mjukt så som det brukar kännas efter ett balsam, utan håret klumpar ihop sig och blir rufsigt? Det kan vara att de inte har ämnet i som gör att man upplever det lent, men är inte insatt i sådant. Men jag skulle absolut inte säga att detta är något mirakelbalsam, därför är det inte värt pengarna som den faktiskt kostar. Den har även en stark orientalisk doft, precis som schampot, vilket inte är min favorit! Om mig: • Torrt hår i längderna • Tunt hår • volymlöst hår Fördelar: + Tror den gör håret lättare bearbetat? + Smidig förpackning Nackdelar: - Doften som är väldigt stark - Inte lent i duschen Sammanfattningsvis är jag kluven vad gäller denna produkt. Jag skulle nog inte köpa den igen därför, just pga priset också. Det finns andra budget balsam med samma eller bättre resultat! Men som sagt allas hår är olika. Denna funkade inte på mig (tror jag?) men kanske funkar på någon annan! #lykoinflutester #kevinmurphy
    1 produkt i inlägget Kluven!
    52 visningar
  • Ida

    har recenserat en produkt
    Användarens roll: Lyko Creator.Inlägget skapades 4 månader
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad testare

    wow wow wow

    Jag har tack vare #lykoinflutester fått testa denna produkt! Trots det är jag opartisk och är ärlig om min åsikt. Detta är en produkt som jag kikat på i ÅR men inte fått för mig att köpa eftersom priset är rätt saftigt, så gissa min lycka när jag ser att denna är påväg hem till mig! Jag hoppades verkligen att den skulle vara dålig, så jag slapp köpa den igen, men nej. Detta kan vara den bästa läpprodukt jag använt till mina torra läppar. Jag har fått den i färgen Sweet Macaron som är perfekt till min hy och min läppfärg. Den är mer tinted än o ge en stor skillnad på läpparna, iallafall om du har mörka läppar som jag. Men sättet sen återfuktar på är sjuk! Jag sover alltid med Laneige lipmask och älskar den över allt, men på dagen får jag applicera decubal konstant, och det hjälper knappt. Men denna produkt är exakt som Laneige fast du har den på dagen, den luktar gott och är i en lätt formula att bära med dig. Jag AVGUDAR denna. Om mig: • väldigt lätt torra läppar • "rynkiga" läppar Fördelar: + Ger sååå mycket fukt + Släter ut linjerna + Fin färg och god doft + Snål Nackdel: - INGET!!! Sammanfattningsvis kan jag bara säga, Köp. Denna. Nu! #olehenriksen
    1 produkt i inlägget wow wow wow
    411 visningar