Maarit

  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 1 av 5

    HÄrresande innehÄllsförteckning

    Det hÀr var den första produkten som Äkte i soporna nÀr jag gjorde en detox av skönhetsprodukter i mitt hem. Grymt BRA Àr den. Men... InnehÄllsförteckningen Àr en ren skrÀckfilm. Mer Àn hÀlften av ingredienserna Àr cancerogena, pÄverkar reproduktion och utveckling (tex fosterskador), organtoxiska, kraftigt irriterande, kan orsaka nervskador eller kan orsaka livshotande allergisk reaktion. KrÀmen innehÄller 8 (!!!) hormonstörande Àmnen. Urk. Borde svartlistas av EU.
    1 produkt i inlÀgget HÄrresande innehÄllsförteckning
    1806 visningar
  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Hur dum fÄr man vara?

    Jag mÄste varit komplett dum förr... jag har alltid gillat ekogrejer men var helt övertygad om att "bittvÄl blir man torr om hÀnderna av oavsett innehÄll". Jag tvÀttar hÀnderna snudd pÄ maniskt - minst 20 ggr/dag - och har alltid torra hÀnder, speciellt pÄ vintern. Har knarkat handkrÀmer och ÀndÄ alltid varit torr. Men nu fick jag för mig att testa Urtekrams tvÄlbars och till min förvÄning - efter nÄgra dagars tillvÀnjning - behöver jag knappt handkrÀm lÀngre... Vilken skillnad det gör nÀr man tar bort kemikalier och mineraloljor! Jag tÀnker vrÀka allt ur badrumsskÄpen i soptunnan och ersÀtta rubbet med "no-poo" produkter.
    1 produkt i inlÀgget Hur dum fÄr man vara?
    583 visningar
  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 5 av 5

    Originalet ÄR bĂ€st

    Gör inte tabben att testa billigare produkter. Blax pÄstÄende om att alla andra Àr dÄliga kopior - Àr SANT. Jag har testat nÄgra lÄgbudgetvarianter, senast Lykos egna. Totalt urusla. Jag kommer aldrig att köpa nÄgonting annat Àn originalet igen.
    1 produkt i inlĂ€gget Originalet ÄR bĂ€st
    774 visningar
  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 1 av 5
    Verifierad köpare

    Urusla

    DÀr fick jag för att jag snÄlade och körde pÄ budgetvarianten av Blax... :( Konstig, hÄrd och stum plast. Jag sÀtter upp hÄret varje dag och mina Blax har hÄllt i mÄnader per styck - av de hÀr har det gÄtt Ät en per dag - de brister bara man tar ut dem en gÄng och sÀtter i den igen. Dessutom fastnar de i hÄret. Absolut urusla och jag köper aldrig nÄgot annat Àn Blax igen.
    1 produkt i inlÀgget Urusla
    8139 visningar
  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Underbart

    Jag har bara anvÀnt det en gÄng so far, sÄ jag fÄr avvakta för att komma fram till ett spikat omdöme - men so far, Àr det helt underbart. Funkar bra och doftar mums. (Apelsin). Jag har helt börjat rensa ut allt skit frÄn hemmet, som innehÄller kemikalier och andra lÀskigheter. Av de ekomÀrken jag testat hittills, Àr Urtekram det jag Àr mest nöjd med. Superbra produkter till ett riktigt, riktigt billigt pris.
    1 produkt i inlÀgget Underbart
    1013 visningar
  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    Underbart

    Jag har bara anvÀnt det en gÄng so far, sÄ jag fÄr avvakta för att komma fram till ett spikat omdöme - men so far, Àr det helt underbart. Funkar bra och doftar mums. (Apelsin). Jag har helt börjat rensa ut allt skit frÄn hemmet, som innehÄller kemikalier och andra lÀskigheter. Av de ekomÀrken jag testat hittills, Àr Urtekram det jag Àr mest nöjd med. Superbra produkter till ett riktigt, riktigt billigt pris.
    1 produkt i inlÀgget Underbart
    848 visningar
  • Maarit

    har recenserat en produkt
    InlÀgget skapades 9 Är
    Betyg: 5 av 5
    Verifierad köpare

    ARGH!

    Äntligen! En handkrĂ€m som verkligen Ă€r BRA, men inte kostar en förmögenhet. Den slĂ„r dyrare ekomĂ€rken med hĂ€stlĂ€ngder - helt enkelt grymt bra, snorbillig och en ny Ă€lskling hĂ€r. Doftar gott, kladdar inte. Den nĂ€st bĂ€sta handkrĂ€men jag nĂ„gonsin testat (och jag har testat typ alla). Den enda som slĂ„r den Ă€r handkrĂ€merna frĂ„n franska mĂ€rket "Couvent des minimes" - som tyvĂ€rr inte gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ i Sverige :( Liten varning: Jag har björkpollenallergi och rent tekniskt bör man inte reagera pĂ„ produkter med andra delar av björk - men krĂ€men retade min nĂ€sa lite grann - om det inte bara var inbillning. Dock Ă€r den sĂ„ fenomenalt bra att det lĂ€tt Ă€r vĂ€rt att nysa lite tills den torkat.
    1 produkt i inlÀgget ARGH!
    438 visningar
    • Kommentaren lades 7 Ă„r
      Jag förstod inte varför jag blev torrare och torrare av produkten, men sen sÄg jag att den innehÄller alkohol? Det vet ju alla att det torkar ut. FörstÄr inte hur de kan ha det i, trodde Urtekram var ett trovÀrdigt mÀrke. Tummen ner!
      1 gillar