Handelsbetingelser

Generelt

For at gennemføre et køb på lykoshop.dk skal du være over 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have tilladelse af dine forældre eller din værge. I forbindelse med dit køb på lyko.dk godkender du samtidig vores nuværende handelsbetingelser, som er beskrevet nedenfor her. Du godkender også, at dine persondataoplysninger, som du har videregivet til Lyko, er korrekte. Når vi fremadrettet skriver: vi, os og vores refererer vi til Lyko som virksomhed.

Virksomhedsinformation:

Lyko Denmark ApS
c/o Grant Thornton, Stockholmsgade 45
2100 København
CVR nr.: 40753613

Priser og betaling

Alle priser er angivet inklusiv moms. Før du gennemfører din betaling, kan du se den totale pris inklusiv moms, eventuelle gebyrer samt rabatter.

Det er sikkert og nemt at bestille og betale for dine varer på lykoshop.dk. Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder i Danmark:

  1. Straksoverførsel via netbank: Danske Bank, Nordea, Jyske Bank og Sydbank
  2. Qliro faktura med 14 dages betalingsfrist
  3. Qliro Konto og Qliro Afdragsordning
  4. Betaling med betalingskort VISA eller MasterCard

Ved en gennemført og godkendt bestilling får du automatisk tilsendt en ordrebekræftelse. Hvis du ikke modtager din ordrebekræftelse, kan du prøve at tjekke dit spam-filter. Det kan også skyldes, at du har angivet forkert e-mailadresse.

1. Straksoverførsel

Lykoshop.dk tilbyder straksoverførsel, via netbank, som betalingsmulighed, for kunder i Danske Bank, Nordea, Jyske Bank og Sydbank. Når du er ved at gennemføre din betaling, og vælger denne betalingsmulighed, bliver du automatisk sendt videre til din netbank, hvor du logger på og godkender betalingen. Pengene trækkes fra din konto med det samme.

2. Qliro Faktura

Hvis du ikke ønsker at betale med betalingskort eller via din netbank, kan du vælge at betale via faktura. Når du vælger denne betalingsmulighed, foretager vi en kreditoplysning via Qliro AB. Du får tilsendt en kopi med de oplysninger, vi modtager, til din e-mail. Vi har brug for dine persondata- samt kreditoplysninger for at kunne vurdere din mulighed for at handle via faktura. For privatpersoner er betalingsfristen 14 dage beregnet fra den dato, hvor bestillingen bliver sendt afsted fra lageret. Vi sender din faktura til den e-mailadresse, du har angivet. Bemærk at vi tager et betalingsgebyr på 29 kr. for at sende en faktura til dig med posten. For yderligere information om Qliro faktura og udvidet information om vores handelsbetingelser, klik her!

3. Qliro Konto og Qliro Afdragsordning

Med Qliro Afdragsordning og Qliro Konto kan du betale efter dit eget ønske. Dine bestillinger bliver samlet på en faktura, som vi sender til dig i midten af indeværende måned. Betalingsfristen er i slutningen af måneden. Med Qliro konto kan du selv bestemme, hvilket beløb du ønsker at betale per måned (minimum 50 kr. eller 1/24-del af din tilbageværende gæld). Med Qliro Afdragsordning bestemmer du selv en fast rate per måned. Du kan vælge mellem 3, 6, 12 eller 36 måneders afdragsordning. Se mere information om Qliro konto og Qliro Afdragsordning, klik her!

Afdragsordningsmuligheder 
Du kan vælge at dele din betaling op på følgende måder:

Betalingsperiode 3 mdr. 6 mdr. 12 mdr. 36 mdr. Konto
Oprettelsesgebyr 95 DKK 195 DKK 295 DKK 395 DKK 0 DKK
Betalingsgebyr 29 DKK 29 DKK 29 DKK 29 DKK 29 DKK
Årsrente 0 % 0 % 0 % 9,95 % 19,90 %

 

Eksempel ved køb på 10.000 DKK

Betalingsperiode 3 mdr. 6 mdr. 12 mdr. 36 mdr. Konto
Effektiv rente 11,45 % 13,29 % 12,31 % 20,18 % 29,38 %
Rate per måned 3.394 DKK 1.728 DKK 887 DKK 364 DKK 955 DKK
Total omkostning 10.182 DKK 10.369 DKK 10.643 DKK 13.109 DKK 11.466 DKK

 

Bemærk: Når du vælger at betale med faktura, vi foretager vi en kreditoplysning via Qliro AB. Du får tilsendt en kopi med de oplysninger, vi modtager, via din e-mail. Vi har brug for dine persondata- samt kreditoplysninger for at kunne vurdere din mulighed for at betale med faktura.

4. Betalingskort

Det er sikkert at betale med danske VISA eller MasterCard på lyko.dk. Vi samarbejder med DIBS Payment Services, som er Nordens førende leverandør af betalingstransaktioner over internettet. De er certificerede i henhold til de nye skarpere krav for betalingstransaktioner PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Når du er ved at gennemføre din betaling, viderestilles du til en sikker hjemmeside med SSL-certificering hos DIBS Payment Services, hvor du kan indtaste dine kortoplysninger og gennemføre betalingen. Når betalingen er gennemført, sendes du tilbage til lyko.dk, hvor du modtager en bekræftelse på, at betalingen er gennemført. Pengene bliver reserveret på din konto, men trækkes først, når din ordre bliver sendt afsted fra vores lager.  

Fragt og levering

Hos os får du altid gratis fragt, når du handler for over 300,- Når du gennemfører dit køb, skal du aktivt vælge en leveringsmetode uden gebyr for at undgå fragtgebyr. Forhandlere i mindre byer har ofte begrænset omlevering, hvilket kan påvirke leveringstiden. Nedenunder kan du se de leveringsmuligheder, som Lyko tilbyder. Bemærk at der tilkommer 1-2 dage udover den leveringstid, der er angivet her, for lagerhåndtering af din bestilling. Alle tidsangivelser refererer til almindelige hverdage. Når du gennemfører din bestilling, meddeler vi dig en forventet leveringsdato i henhold til den leveringsmåde, du vælger. Datoen bør ses som en forventet leveringsdato og er ikke en garanteret dato for, hvornår leveringen finder sted. Husk at der ved helligdage, som f.eks. jul, kan opstå forsinkelser. Nedenfor kan du se vores leveringsalternativer. Se priser for levering i kasse-funktionen

1. PostNord
Fragt med track and trace. Mulighed for at vælge ønsket udleveringssted. Leveringstid 2-3 hverdage.

2. PostNord Levering til privatadresse
Når pakken er sendt fra vores lager, vil du modtage en advisering fra PostNord via SMS eller e-mail, hvor du selv kan vælge leveringsdato og tid. Når du har valgt dato og tidspunkt, får du en bekræftelse på SMS eller mail. Du kan nemt ændre tidspunktet for levering direkte i PostNords app eller på nettet. Du kan desuden vælge at få pakken leveret med postomdeling. Vær opmærksom på, at når du tillader, at din pakke må blive afleveret udenfor din dør, så overgår ansvaret for pakken til dig, så snart chaufføren har afleveret pakken. Du finder mere information om PostNords levering til privatadresse her. Leveringstid: Efter aftale, minimum 2 dage.

3. Budbee 
Dit postnummer afgør, om du kan vælge denne leveringsmåde. Din pakke bliver leveret til den adresse, du har angivet mellem kl. 17.00-22.00, og du skal personligt tage imod pakken. Når din pakke sendes afsted fra vores lager, modtager du en besked med yderligere information samt et link, hvor du kan følge pakken hele vejen hjem til dig. Såfremt du vælger, at Budbees chauffør kan stille din pakke ved din dør, f.eks. hvis du ikke er hjemme på tidspunktet for leveringen, har du personligt ansvaret for pakken, efter den er blevet leveret. Se mere information om Budbee her. Leveringstid 2-3 hverdage. 

Du modtager en bekræftelse via e-mail når din pakke bliver sendt afsted fra vores lager. Bekræftelsen indeholder pakkenummer samt et link, hvor du kan følge pakken hele vejen hjem til dig. Ved en gennemført og godkendt bestilling får du automatisk tilsendt en ordrebekræftelse pr. e-mail. Hvis du ikke modtager din ordrebekræftelse, anbefaler vi, at du tjekker dit spam-filter. Det kan også skyldes, at du har angivet en forkert e-mailadresse.

Bemærk! Hent din pakke til tiden. Vi tager et gebyr på 250 kr., som dækker de administrative udgifter, der tilkommer, hvis du ikke afhenter din pakke. 

 

Fortrydelsesret 

Hvis du fortryder dit køb eller et af de produkter, du har bestilt, skal du meddele os dette indenfor 14 dage, efter du har modtaget din pakke. Du bedes registrere din retur, som beskrevet nedenunder, og du giver derigennem besked til Lyko om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten. Din vare skal returneres i ubrudt originalemballage, og varen må ikke tages i brug. Makeup, hudpleje- og hygiejneprodukter med brudt emballage kan ikke returneres grundet hygiejne. På denne måde kan vi sikre, at alle vores kunder køber et nyt og uåbnet produkt.

Vi godkender ikke returnering og bytte af undertøj grundet hygiejne.

Sørg for at pakke din vare, som du ønsker at returnere, i en velegnet emballage. Du er selv ansvarlig for returfragten og de risici, som måtte opstå i forbindelse med denne, som f.eks. hvis produktet er beskadiget eller bortkommer under fragten.

Returneringsfristen er 14 dage efter, at du har meddelt os om, at du ønsker at returnere en eller flere af dine varer, (f.eks. ved at registrere dette under Mine sider). Vi meddeler dig, når vi har godkendt og modtaget din returnerede vare. Vi refunderer derefter pengene for købet indenfor 14 dage og sender en e-mail med en bekræftelse, når det er gennemført. Pengene refunderes til samme betalingsmiddel, som du valgte. da du gennemførte købet. Bemærk at eventuelle gebyrer f.eks. levering- og betalingsgebyr, ikke refunderes. 

Ved køb i perioden november-december, får du som kunde en udvidet fortrydelses- og returret, til og med 14. januar. Fortrydelses- og returretten gælder under samme betingelser, som bekrevet ovenfor, med kvittering/følgeseddel.


Retur- og Reklamationsvejledning

Hvis du fortryder dit køb, kan du returnere din vare. Hvis du har modtaget en beskadiget vare eller mangler en vare, skal du registrere en reklamation. Bemærk, at vi ikke arbejder med "tilfreds-kunde-garanti". Vi godkender ikke returnerede varer, der sendes retur i tilfælde af, at varen ikke lever tiltrækkeligt op til personlige forventninger. I forhold til allergi eller overfølsomhed overfor produkter, anbefaler vi altid, at man prøver et nyt produkt på en lille hudoverflade (f.eks. på håndleddet) og venter i 24 timer for at se, om man reagerer på produktet.

  1. For at registrere en retur eller reklamation skal du logge på din bruger i "Mine Sider"
  2. Klik på MINE SIDER
  3. Vælg Ordrehistorik
  4. Vælg det ordrenummer, som du ønsker at registrere en retur/reklamation for
  5. Klik på RETUR/REKLAMATION
  6. Vælg antal og beskriv årsagen til din retur/reklamation i tekstboksen under valgt produkt
  7. For hurtigere håndtering af din reklamation kan du oploade et billede af den eventuelle skade på varen, vælg TILFØJ BILLEDER (kun for reklamationer)
  8. Bekræft ved at trykke på SEND

Når du har registreret din retur- eller reklamation, bliver du kontaktet via e-mail for yderligere instrukser. Hvis din vare skal sendes retur til os, beder vi dig om at vente, til du modtager en returseddel, for gratis returfragt. Vi refunderer ikke dine egne eventuelle omkostninger for returfragt. 

Har du brug for hjælp i forbindelse med returnering eller reklamation af din vare, kan du kontakte kundeservice. Du finder vores kontaktinformationer her.

Du er selv ansvarlig for returfragten, og risici i forbindelse med denne, indtil varen er modtaget af vores returafdeling. Dette omfatter f.eks. hvis produktet er beskadiget eller bortkommer under fragten. Sørg for at pakke din returvare i en velegnet emballage.

Garanti og reklamationsret

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du registrere reklamationen på "Mine sider", se ovenstående intrukser. Fejl og mangler skal straks, eller indenfor rimelig tid (2 måneder), meddeles til os.

Lyko sælger alle elprodukter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsret i henhold til fortrydelses- og reklamationsretten. Lyko står for reklamationsomkostningerne, såfremt fejl eller mangler på varen, skyldes påvist produktionsfejl.

En produktionsfejl opdages, ifølge lovgivningen, indenfor 6 måneder. Fejl på termostat eller kortslutning anses ikke som en produktionsfejl. Lyko bærer ansvar for fejl på en vare, såfremt der er tale om en produktionsfejl. Fejl på varen, som opdages indenfor 6 måneder, anses altid for at være en produktionsfejl, og i de tilfælde sørger Lyko altid for, at fejlen bliver rettet uden omkostning for dig. Såfremt fejlen på varen ikke anses som en produktionsfejl, hjælper Lyko dig med at reparere varen, hvilket du selv betaler for.  

Lyko bærer ikke ansvar for fejl, som er opstået på grund af misligholdelse. Sådan en fejl kan f.eks. være en ledning, der er blevet slidt eller sprækker på et produkt.

For at gøre brug af garanti eller reklamationsretten, skal du fremvise kvittering. Såfremt vi godkender din reklamation, står Lyko for de eventuelle omkostninger, som dette medfører, f.eks. gebyr for returfragt samt refundering. Pengene tilbagebetales via samme betalingsmåde, som du brugte, da du gennemførte købet. 

Ifølge købeloven er det ikke muligt at gøre brug af reklamationsretten, alene på grund af utilfredsstillelse med produktet, da vi ikke tilbyder "tilfreds-kunde-garanti" på vores produkter.  

I tilfælde af uoverensstemmelser følger vi Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens anbefaling. Link til EU's fælles hjemmeside for retssager finder du her.  

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Pricerunner

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Købsgarantien dækker forbrugere, der er bosiddende i Danmark, og den gør sig gældende, i så fald butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge købeloven inden for 60 dage efter et køb.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik. Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige regler og vilkår for Købsgarantien.


Service

Vi udvælger vores samarbejdspartnere med omhu og tilbyder produkter i bedste kvalitet. For mere information kan du kontakte kundeservice på: kundeservice@lykoshop.dk. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse indenfor 24 timer (hverdage), ellers får du besked om længere ventetid. Øvrige spørgsmål besvares hurtigst muligt, og vi bestræber os på at besvare din henvendelse indenfor 24 timer. 


Persondatapolitik

Se vores Persondatapolitik her.


Leveringsforsinkelse

Du har ret til at afbryde købet ved forsinkelse, såfremt at du ikke accepterer den foreslåede leveringstid. Leveringstiden er normalt 1-7 dage i Danmark.


Når du gennemfører et køb hos Lyko, godkender du i samme forbindelse vores handelsbetingelser, som er beskrevet ovenfor. Vi tager forbehold for eventuelle tastefejl og ændringer på siden.

Info

Nyheder og tilbud

 

Følg os

Kundeservice

Copyright 2020
Kundeservice